International Conference “The Leisure Yachting Industry: Defining New Directions for Tourism” May 20th 2009

The International Conference on Marketing Places held in Portimão on June 24th 2009 marks the start of the Territorial Marketing plan for Portimão, whose coordination is the responsibility of the International Centre of Territory and Tourism Research (CIITT) University of Algarve: The conference included the following speakers:

Presentations:

Cathy Parker
The Making, Management and Marketing Places - A Partnership Approach

Maria João Custódio e Fernando Perna
A Economia do Turismo e o PProcesso de Formação de Imagem dos Destinhos - O caso de Portimão

Philip Kotler
Portimão International Conference on Marketing Places

Seppo Rainisto
How to Brand Places - Place Branding as a Success Factor

Support Documents:

Report 1 PEMKTP - Evolução demográfica do Concelho de Portimão

Report 2 Audit Places Contribution

Rumo ao Desenvolvimento Sustentável - Uma estratégia participada, acções a implementar

Rumo ao Desenvolvimento Sustentável - Uma visão integrada, uma estratégia de todos

Cidadania Activa

Portimão - Perfil do Turista de Verão 2008

Links:

Institute of Place Management

Associação Portuguesa de Profissionais de Marketing

Imagens de Marca

Place Branding and Public Democracy

Journal of Place Management and Developing

IMPACTUR – Indicadores de Monitorização da Actividade Turística

Câmara Municipal de Portimão

American Marketing Association

European Marketing Confederation

Meritleader – Specialist in Place Branding